تحقیقات جدید BCG نشان می دهد که نگرش های مصرف کننده به طور قابل توجهی بین شرق و غرب متفاوت است

بوستون، 15 دسامبر 2020 / PRNewswire / – بر اساس گزارش جدید گروه مشاوره بوستون ، تقسیم قابل توجهی از بازار به بازار در تصمیمات خرید مصرف کننده در اقتصادهای مهم وجود دارد و نیاز مارک ها به توسعه یک رویکرد متفاوت و خاص کشور را برای جابجایی تقاضا تغییر می دهد. (BCG) و مرکز بینش مشتری آن (CCI). این گزارش با عنوان از بین بردن انتخاب جهانی مصرف کننده، بر اساس نظرسنجی بیش از 15000 مصرف کننده در سراسر کشور است استرالیا، چین، فرانسه، آلمان، ژاپن، و ایالات متحده. این روش هایی را نشان می دهد که COVID-19 به طور اساسی رفتار خرید را تغییر داده است زیرا شرکت ها سعی می کنند نیازها و محرک های انتخاب مشتری را درک کنند.

ذهنیت مصرف کنندگان بسیار محلی است

نتایج این بررسی نشان می دهد که با وجود دهه ها جهانی شدن ، نگرش و رفتار مصرف کنندگان بسیار محلی است و به طور قابل توجهی بین مصرف کنندگان در شرق و غرب و همچنین در بازارهای شرقی متفاوت است. این یافته به ویژه در رابطه با اهمیتی که مصرف کنندگان بر ادراک عمومی قائل هستند مشهود بود: 86٪ از مصرف کنندگان چینی گفتند که چنین برداشتی مهم است ، در حالی که در چهار کشور غربی به طور متوسط ​​34٪ از مصرف کنندگان هستند. به همین ترتیب ، بیش از 88٪ از مصرف کنندگان چینی اظهار داشتند که آنها فناوری را یک نیروی مثبت می دانند و نگرانی های زیادی درباره حریم خصوصی در مورد آن ندارند ، در حالی که مصرف کنندگان در بازارهای غربی اشتیاق بیشتری نسبت به فناوری دارند. در میان مصرف کنندگان غربی ، آمریکایی ها در حدی که دین را جنبه حیاتی زندگی می دانند ، تنها هستند.

سرمایه گذاری شرکتها برای درک تغییرات محلی در نیازها بسیار مهم است. به عنوان مثال ، مصرف کنندگان چینی در هنگام خرید یک میان وعده نیاز بسیار بیشتری به سلامتی و کیفیت را ذکر می کنند نسبت به سایر محصولات خود فرانسه. حتی دسته هایی مانند مسافرت های اوقات فراغت ، خرده فروشی لوکس و پخش جریانی محتوا – که در جهان نیازها مشابه هستند – تفاوت های مشخصی بین بازارها دارند.

اخبار مرتبط  شرکت Parade از رژه شکرگذاری آمریكا حامی گاردنر-سفید به عنوان جدید ارائه دهنده خبر داد

این مطالعه همچنین نشان داد که نیازها و تفاوتهای نگرشی به همان اندازه که از نظر کشورها در بین مصرف کنندگان Gen Z و Affluent وجود دارد ، همانطور که در گروه های سنی مسن تر نیز وجود دارد. در نتیجه ، وابستگی بیش از حد به بخشهای بزرگ جهانی می تواند برای شرکتها خطرناک باشد.

“یک فرض مشترک وجود دارد که تمام ژنرال Z و مصرف کنندگان هزاره در سراسر جهان به طور یکسان تصمیم به خرید می گیرند. تحقیقات ما تأیید کرده است که این تصور به راحتی خلاف واقع است” آپارنا بهارادواج، مدیر عامل و شریک BCG و رئیس جهانی BCG CCI. “تفاوت نگرشی در بین مصرف کنندگان جوان به همان اندازه که از نظر کشورها متفاوت است برای گروه های سنی بالاتر است. برای مارک ها مهم است که تفاوت های ظریف محلی را در نظر بگیرند زیرا این عوامل نقش مهمی در انتخاب مصرف کننده دارند.”

متن تصویر را کامل می کند

اگرچه مهم است ، اما ذهنیت مصرف کننده و اطلاعات جمعیتی به تنهایی عامل اصلی تصمیمات خرید و مصرف نیستند. به عنوان مثال ، اگرچه عمده مصرف کنندگان در سراسر جهان – از 67٪ در ژاپن به 81٪ از استرالیا – موافقت کردند که ارزش پول مهم است ، فقط اقلیت کوچکی از این ارزش به عنوان یکی از نیازهای اصلی که در آخرین غذاخوری یا خرید خود در نظر گرفته اند نام برد. به همین ترتیب ، اگرچه 52٪ از مصرف کنندگان در نظرسنجی گفتند که آنها به طور معمول محصولات دوستدار محیط زیست را خریداری می کنند ، آنها ارزش و کیفیت را به عنوان دو نکته مهم در خرید اخیر لباس خود ذکر کردند. پایداری نتوانست ده کشور برتر شود.

اخبار مرتبط  TreeHouse Foods اعلام فراخوان داوطلبانه از میله های گرانولا را برای برخی از امضاها انتخاب می کند

تغییرات در زمینه اغلب بر چگونگی تأمین نیازهای مصرف کنندگان تأثیر می گذارد. به طور کلی ، هرچه بیشتر مصرف کنندگان در یک دسته خاص کالاهای خریداری شده یا مصرف کنند ، قدرت با قدرت بیشتری بر تصمیم گیری تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، مهمترین متغیر (از بیش از 100 مورد در نظر گرفته شده) در انتخابهای مخصوص غذا خوردن این است که آیا مصرف کننده با دیگران غذا می خورد یا به تنهایی.

با ادامه رشد پیچیدگی اقتصاد جهانی و تغییر رفتارهای مصرف کننده در پاسخ ، این یافته ها پیامدهای کلیدی برای مارک ها دارد. در آینده ، کهن الگوهای مصرف کننده نقشی مفید اما فزاینده ایفا می کنند ، زیرا مارک ها به جای هدف قرار دادن 100٪ از سهم کیف پول هر مشتری ، برای تطبیق گزاره های ارزش خود برای کسب یک لحظه خاص از تقاضا ، نقش دارند. برای درک محرک های واقعی بازار انتخاب مصرف کننده توسط بازار ، شرکت ها باید خود را با تحقیقات جامعی که ترکیبی از درک کامل نگرش و جمعیت شناختی با درک عمیق متن باشد ، مسلح کنند.

وی گفت: “چالش پیش روی شركت ها این است كه زمینه را در كنار سایر عواملی كه بر معاملات مصرفی تأثیر می گذارد ، بشناسند لورن تیلور، مدیر عامل و شریک BCG. “شرکتهایی که نیازهای مصرف کننده و تصمیم گیری را به درستی درک کرده و استراتژی خاص و آگاهانه ، متمایز و خاصی را برای هدف گیری یک لحظه خاص از تقاضا ایجاد می کنند ، برای بدست آوردن سهم بازار از موقعیت خوبی برخوردار خواهند شد.”

درباره نظرسنجی

مرکز BCG برای بینش مشتری ، محرکان جهانی انتخاب مشتری ، از نظرسنجی آغاز شد 22 آگوست تا 27 سپتامبر 2020. BCG بیش از 15000 مصرف کننده در سنین نمایندگی و سطح درآمد را مورد بررسی قرار داد استرالیا، چین، آلمان، فرانسه، ژاپن، و ایالات متحده، از آنها می خواهد تا سطح توافق خود را با 56 بیان نگرش شناسایی کنند. این بررسی نیازهای اساسی را که در تصمیم اخیر خرید یا مصرف آنها تأثیرگذار بوده و همچنین زمینه در زمان آخرین خرید یا استفاده از آنها را در 13 دسته بررسی کرده است: نوشیدنی ها ، میان وعده ها ، ناهار خوری ، پرداخت ها ، مراقبت از پوست ، مکمل های بهداشتی ، پخش جریانی ، پوشاک ، خرده فروشی لوکس ، رایانه های شخصی / تبلت ها ، مسافرتهای اوقات فراغت ، بیمه و خودرو. این مقاله اولین مقاله از مجموعه ای با تمرکز بر تحقیق است که در ماه های آینده به 18 بازار مهم جهان گسترش خواهیم داد.

اخبار مرتبط  با ابزار Finding Sanctuary جدید توسط Lisa Kahn یک پناهگاه شخصی ایجاد کنید

نسخه ای از گزارش را می توانید از اینجا بارگیری کنید.

برای ترتیب مصاحبه با یکی از نویسندگان ، لطفا تماس بگیرید اریک Gregoire در + 1 617 850 3783 + یا [email protected].

درباره گروه مشاوره بوستون
گروه مشاوره بوستون برای مقابله با مهمترین چالشها و استفاده از بزرگترین فرصتهایشان با رهبران تجارت و جامعه شریک است. هنگامی که BCG در سال 1963 تاسیس شد ، پیشگام استراتژی تجارت بود. امروز ، ما به مشتریان در تحول کامل کمک می کنیم – تحریک پیچیده ، امکان رشد سازمان ها ، ایجاد مزیت های رقابتی و ایجاد تأثیرات اساسی.

برای موفقیت ، سازمان ها باید توانایی های دیجیتالی و انسانی را با هم تلفیق کنند. تیم های متنوع و جهانی ما صنعت عمیق و تخصصی عملکردی و طیف وسیعی از دیدگاه ها را برای ایجاد جرقه ایجاد می کنند. BCG راه حل هایی را از طریق مشاوره مدیریت پیشرفته همراه با فناوری و طراحی ، مشارکت های بزرگ و دیجیتال – و اهداف تجاری ارائه می دهد. ما در یک مدل منحصر به فرد مشترک در سراسر شرکت و در تمام سطوح سازمان مشتری کار می کنیم و نتایج را به مشتریان خود می دهیم تا رشد کنند.

SOURCE گروه مشاوره بوستون (BCG)

لینک های مربوطه

www.bcg.com